My Instagram

Un produs Blogger.

recent posts

Press

Flickr Images

Pagini

Drumeție la Canionul 7 scări


Canionul 7 scări este unul dintre locurile în care ne doream să ajungem de ceva timp. În luna august, odată cu vacanța de la Brașov, am decis că ar fi un moment bun să mergem la Canionul 7 scări, fiind aproape de oraș și având la dispoziție un autobuz care să ne ducă până la Dâmbul Morii, locația de unde începe traseul spre canion. 

Pentru a ajunge la canion, cum spuneam mai sus, am luat autobuzul  17B de la gară, mai exact, din fața acesteia, până la Dâmbul Morii. 

Traseul este unul marcat cu bandă galbenă iar până la canion este un traseu destul de ușor, merge pe firul râului Șipoaia, uneori traseul urcă ușor pe lângă râu dar se poate continua și pe jos. De la marcajul din fotografia de mai jos, durata traseului până la canion este de o oră. Noi am intrat pe traseu în jurul orei 11:15 și am ajuns înapoi la stația de autobuzul în jurul orei 16:00, cu mers încet și cu multe opriri pentru fotografii. 





În fotografia de mai jos, noi am ales să mergem pe sus, exact pe unde ne arăta marcajul și ne-a plăcut foarte mult să mergem printre copaci, deși peisajul acesta nu a durat foarte mult și am coborât, înaintând pe lângă râu. Traseul poate fi parcurs și pe drumul din dreapta dar nu este la fel de frumos ca cel din stânga, urmând marcajul.


Ajunși la cabana pentru bilete, acolo se poate lua o pauza pe băncile din zona și tot de acolo se poate închiria echipament pentru tiroliană. După plata biletelor am mai avut de urcat niște scări improvizate, până în apropierea canionului. Ajunși la canion, cineva ne-a rugat să așteptăm câteva minute pentru a nu aglomera scările și podețele din canion. 


Canionul este săpat în stâncă calcaroasă de către râul Șipoaia și este de vârstă jurasică. Parcurgerea acestuia se face într-o singură direcție, pe scări, neavând posibilitatea de întoarcere pe același traseu. 

Am început urcarea cu o scară de dimensiuni mici, dar a doua este cea mai lungă scară din acest canion, având înălțimea de 15 m. Senzația este una pe care, personal, nu am mai experimentat-o. Este destul de înfricoșător iar dacă aveți frică de înălțime, nu recomandăm acest traseu. Treptele sunt extrem de alunecoase și nu recomandăm traseul celor neechipați corespunzător. Am văzut foarte multe persoane care erau în teneși sau adidași! Așa nu! Foarte multe cazuri de luxații și alte probleme generate de echipamentul necorespunzător, am văzut pe pagina Salvamont. Sfatul nostru este să nu vă grăbiți, să nu staționați pe scări pentru a face fotografii, să așteptați ca cei din fața voastră să înainteze pe trepte fără să îi grăbiți și stânjeniți stând fix în spatele acestora. 




După parcurgerea canionului, traseul continuă spre cabana Piatra Mare, ori vă puteți întoarce spre cabana cu bilete, pe marcaj cerc roșu. Noi am ales să ne întoarcem. Drumul ni s-a părut greu comparativ cu cel pe care l-am parcurs până am ajuns la canion. Prezintă pante și porțiuni alunecoase, cel puțin noi așa am prins în acea zi, deci atenție sporită pe acest traseu și, de ce nu, folosiți-vă bețele de treking. Ajunși la cabana cu bilete, am continuat drumul pe același traseu, bandă galbenă, spre Dâmbul Morii. 


Mai jos puteți vedea traseul parcurs de noi, de la stația de autobuz până la canion. 



Cum ajungi
  • cu mașina până la Dâmbul Morii
  • cu autobuzul 17B de la gara Brașov
  • cu trenul până la gara Timișul de Jos, apoi pe jos până la Dâmbul Morii
Tip traseu
  • marcat cu bandă galbenă
  • marcat cu bulină roșie (traseul de întoarcere după parcugerea canionului)
Dificultate
  • mică până la Canionul 7 scări
  • medie în canion
  • medie pe drumul de ocolire a canionului
Alte detalii
  • de la stația de autobuz și de la gara Timișul de Jos, traseul parcurs până la intrarea în Dâmbul Morii este pe drum, pe lângă mașini
  • mare atenție la scări. Sunt alunecoase datorită apei care ajunge pe acestea 
  • nu vă grăbiți și nu îi stânjeniți pe cei din fața voastră. Așteptați ca aceștia să urce.
  • nu parcurgeți traseul prin canion fără bocanci
  • nu mergeți când prognoza meteo anunță ploaie/furtună
Echipament
  • haine comode, de drumeție, care se usucă rapid în cazul în care vă udați datorită cascadelor
  • bocanci
  • apă
  • mâncare
  • bețe de treking
  • trusă de prim ajutor


Salvează articolul pe PINTEREST



Niciun comentariu