My Instagram

Un produs Blogger.

recent posts

Press

Flickr Images

Pagini

Explorăm Pietrele lui Solomon




Am admirat de multe ori zona Pietrele lui Solomon în fotografii și deși am fost destul de des în orașul Brașov, abia anul acesta am inclus o drumeție până acolo. 

Pietrele lui Solomon este o arie naturală, localizată în partea de nord-vest a Masivului Postăvaru, străbătută de râul Valea cu Apă. 

Din orașul Brașov am ajuns foarte ușor în apropierea zonei, cu autobuzul 50, pe care l-am luat de la stația Livada Poștei. Autobuzul ne-a lăsat în apropierea barierei, unde este un loc destul de frecventat de persoanele care doresc sa facă grătar, la Poiana Ciucaș. Noi nu pentru acest lucru am vrut să vedem zona, ci căutam o poieniță liniștită, cu un râu, pe care o tot văzusem în fotografiile de pe Google Maps. 

În stânga-Poiana Ciucaș; Înainte-traseu bandă galbenă spre Postăvaru

După ce am cercetat puțin zona Poiana Ciucaș și am admirat mica cascadă, am decis să urmăm traseul cu dungă galbenă, spre Postăvaru. Traseul merge drept iar la un moment dat, începe să urce după o curbă la stânga. Am trecut pe lângă izvorul L.I.D. și am continuat drumul până ce am ajuns într-un loc în care versanții erau dispuși în stânga și în dreapta; ajunsesem în poieniță, în locul pe care îl văzusem în fotografii. 


Traseu bandă galbenă spre Postăvaru și spre poienița de la Pietrele lui Solomon



Din acest punct se poate continua pe banda galbenă spre Postăvaru, prin pădure, pe lângă firul râului Valea cu Apă. Am înaintat puțin pe acest drum, cât să vedem cum este, și deși mai jos, locul este unul destul de frecventat de oameni, de aici, locul începe să fie ușor sălbatic, nefiind turiști pe drum, în afara unui alergător.  

Pe traseul bandă galbenă spre Postăvaru


Ne-am întors în poiana liniștită, unde am zăbovit puțin, am făcut fotografii, și ne-am satisfăcut curiozitatea în legătură cu ”peșterile” de acolo, unde am văzut doar mizeria lăsată în urmă de oameni. Aceste așa-zise peșteri sunt doar mici grote săpate în stâncă.

În această zonă are loc sărbătoarea Junilor Brașovului; am văzut o mică scenă cu bănci, amenajată acolo. 


Una dintre grote

Ne-am întors pe același traseu și înainte de îmbarcarea în autobuz, am aruncat o privire spre un fost restaurant din apropiere, despre care puteți să citiți în curând pe blog.


Cum ajungi

  • cu mașina personală sau cu autobuzul 50 până în apropierea barierei
  • pe jos

Tip traseu

  • marcat cu bandă galbenă, spre Postăvaru

Dificultate

  • mică

Alte detalii

  • în zona Poiana Ciucaș se poate face grătar, așă că îți poți procura cele necesare de la magazinele din oraș. Nu lăsa gunoaie în urmă!
  • coboară din autobuz la stația Solomon. La prima noastră încercare de a ajunge la Pietrele lui Solomon, autobuzul a oprit cu câteva stații în urmă, unde părea capătul. De acolo aveam mai mult de mers și am renunțat. Rămâi în autobuz până la ultima stație. 

Echipament

  • haine comode
  • încălțări pentru drumeție 
  • apă
  • pelerină

Mai jos poți vedea traseul parcurs de noi, de la stația de autobuz până la poiana de la Pietrele lui Solomon.



Salvează articolul pe PINTEREST


Niciun comentariu