My Instagram

Un produs Blogger.

recent posts

Press

Flickr Images

Pagini

Fierbătorile de la Berca


Cu toții știm că printre cele mai vizitate obiective turistice din Ținutul Buzăului (devenit anul acesta geoparc UNESCO) sunt vulcanii noroioși de la Pâclele Mici și Pâclele Mari dar probabil puțini știu că în acest județ mai există și alți vulcani - vulcanii de la Berca, despre care nu se povestește nimic. Ce-i drept, zona este mult mai restrânsă ca dimensiune dar aceleași procese au loc, la fel ca la vestiții vulcani noroioși. 

Considerăm că merită promovați, așa că noi ne-am echipat de mers într-acolo. Am plecat din zona pensiunii Casa Matei, contrar indicatorului care spunea că pentru vulcani trebuie sa mergem spre dreapta; noi am făcut stânga, am trecut pe lângă magazinul Pepco și am continuat drept, așa cum ne indica google maps, până am ajuns într-o zonă unde am făcut dreapta, pe strada Constantin Costa Foru și am ieșit în zona cu blocuri, ce părea un fel de centru al comunei. Apoi am continuat drept, pe DJ203L lăsând în urmă blocurile, ajungând în zona caselor. Am făcut stânga pe strada Stadionului, unde zona începea să fie mai sălbatică, iar drumul urca. Am întâlnit și un mic cățel în drum dar totul a fost ok și am trecut pe lângă el fără probleme. 
Puteți vedea mai jos drumul urmat de noi, pe care am ocolit puțin.

Spre Fierbătorile de la Berca (Strada Stadionului)


Drumul merge drept apoi, lăsând în urmă casele, acestea făcând loc pădurii de-o parte și de alta a drumului. Am întâlnit o intersecție de 3 drumuri, înainte mergea spre un deal, la dreapta nu am văzut unde ducea drumul, doar presupunem că ajungea în Aleea Sondelor iar noi am făcut stânga și ne-am dat seama imediat că zona vulcanilor este foarte aproape fiind că deja de pe pantă se observa aspectul solului, așa cum este la vulcani. 

Intersecția de drumuri. În stanga, drumul spre fierbători

Ne-au impresionat iar zona era pustie, perfectă pentru observarea în liniște. Am mers până unde se termina zona aceasta și am avut o priveliște asupra comunei Berca. Ne-am întors pe același drum deși am fi vrut să continuăm pe drumul din zona de belvedere dar nu știam exact cum ar fi drumul, așa că ne-am întors pe unde am venit. 












Cum ajungi
  • cu mașina
  • cu trenul până în satul Sătuc, la gara Berca Hm (verifică mersul trenurilor aici)

Tip traseu
  • nemarcat dar există indicatoare spre obiectivul turistic

Dificultate
  • mică-medie - traseul prezintă urcușuri puțin solicitante pentru persoanele fără condiție fizică

Alte detalii
  • o porțiune din drum este pe lângă gospodării, deci pot exista șanse să fie căței pe drum. Noi am întâlnit doar unul pe drum, care nu ne-a băgat în seama dar am mai văzut doi căței mai departe, care nici aceștia nu ne-au băgat în seama
  • de evitat drumeția în zilele călduroase

Echipament
  • haine comode
  • încălțări pentru drumeție
  • apă
  • pelerină în caz că se prognozează ploi


Mai jos am conturat traseul Casa Matei-Fierbătorile de la Berca pe un traseu mult mai scurt, fără ocolul făcut de noi




Salvează articolul pe PINTEREST


Niciun comentariu