My Instagram

Un produs Blogger.

recent posts

Press

Flickr Images

Pagini

Sighișoara







Sighişoara este oraşul medieval plin de culoare, din inima Transilvaniei. Străduţele înguste  pavate cu piatră, casele vechi vopsite în culori vii, aerul istoric, pe care îl mai poartă locul, toate acestea te fac să simţi că ai călătorit în timp.




Excursia la Sighişoara a fost în Aprilie 2018 iar cazarea şi planurile le-am făcut încă de anul trecut.
Ca de fiecare dată când călătorim, biletele de tren le luăm cu 30 de zile înaintea plecării pentru că preţul este cu mult mai mic faţă de cel pe care l-am putea plătii cu 2 sau 3 zile înainte. Trebuie să ştiţi că nu există tren rapid Bucureşti-Sighişoara, iar cel pe care l-am luat a oprit în staţiile importante.



Ziua 1
Noi am luat trenul spre Sighişoara la ora 6:05 de la Gara de Nord (Bucureşti) şi am ajuns la ora 11:40
Nefiind foarte informaţi în privinţa taxiurilor din oraşul Sighişoara, am preferat sa mergem pe jos, trăgând trolerele după noi până la cazare, la Casa Adalmo. O pensiune foarte primitoare, la fel ca şi gazdele noastre. O noapte de cazare la Casa Adalmo, costă între 100 şi 230 de lei, în funcţie de cameră. Pentru ceea ce oferă şi pentru condiţiile pe care le-am avut, a meritat din plin. Cel mai mult ne-am bucurat de faptul că avea o bucătărie pentru că noi preferăm să ne pregătim mâncarea, mai mult decât să mâncăm în oraş, aşa că a fost un mare plus.
Prima masă în Sighişoara am luat-o la Concordia. Pizza destul de încărcată cu şuncă ardei şi măsline,  destul de bună. Recomandăm!


Biserica din Deal, despre care am scris aici, a fost primul obiectiv pe care am încercat să-l vizităm, şi am fi reuşit, dacă nu ajungeam dupa ora închiderii! Aşa că, doar am fotografiat-o şi ne-am continuat drumul spre cimitirul de lângă aceasta, unde am descoperit pietre funerare foarte vechi, lucru ce ne-a încântat pe amândoi.





Ziua 2
Primul nostru obiectiv a fost măreţul Turn cu ceas şi muzeul din interiorul acestuia, în care ne-am speriat de felul cum scârţăia podeaua. Aici am scris despre cele două.
Priveliştea e uimitoare de acolo, de sus. E un must do pe lista oricărui călător în Sighişoara.
O altă privelişte dar la o înălţime ceva mai mică, o puteţi avea de pe platforma acoperişului Centrului  Naţional de Informare şi Promovare Turistică care se află pe Strada Turnului nr. 1, în imediata apropiere a Turnului cu Ceas.



Piaţa Muzeului, Statuia lui Vlad Ţepeş, Turnul Cizmarilor (în care nu se poate intra) şi Turnul Cojocarilor au fost următoarele obiective pe care le-am bifat. În cel din urmă, Turnul Cojocarilor, am putut intra. În interior, o Doamnă lucra de zor creând o geantă din piele. În micul spaţiu din interior, aceasta îşi avea atelierul în care crea tot felul de lucruri din piele. De la curele, la genţi, portofele şi brăţări. La etaj nu sunt multe lucruri de văzut, doar câteva obiecte vechi, printre care o maşină de cusut, un cojoc şi alte câteva mărunţişuri. Intrarea este gratuită.
Turnul Cositorarilor nu l-am putut vizita, doar l-am văzut şi fotografiat din depărtare.




Am urcat toate cele 175 de trepte ale Scării Şcolarilor, care face legătura dintre Piaţa Mare şi Liceul Joseph Haltrich de lângă Biserica din Deal. Am depus ceva efort, scările fiind foarte late. Ne-am mai oprit din loc în loc dar a meritat din plin.



Ziua 3
Înainte să ajungem în Sighişoara, fiind şi foarte departe, ne-am propus să mai vizităm câte ceva prin împrejurimi iar Sibiul promitea lucruri interesante, aşa că ne-am rezervat a 3 a zi pentru explorarea acestuia.
Trenul Sighişoara-Sibiu l-am luat la ora 6:29 şi am ajuns la ora 9:17. Eu nu am fost impresionată prea tare, cum am fost de Braşov, dar Sibiul are şi el locurile lui interesante, ca fiecare oraş. Trebuie doar sa le descoperi!

Despre Sibiu şi cum să-l vizitezi în 3 ore, am scris aici. În Sibiu sunt foarte multe de văzut dar ideal ar fi să iţi faci o listă cu locurile cele mai intersante pentru că nu merită să intri în orice muzeu de acolo. Noi recomandăm Muzeul de Istorie a Farmaciei şi Muzeul de Istorie. Alte locuri de vizitat: Biserica Evanghelica în care vă provocăm să urcaţi dacă aveţi curaj, şi Grădina Zoologică. Alte locuri care par interesante dar nu le-am văzut sunt : Muzeul Astra, Turnul Sfatului, Parcul Cetăţii.



Ziua 4
A patra zi ne-am rezervat-o pentru Platoul Breite. Acesta adăposteşte peste 600 de stejari. Este cea mai mare rezervaţie de stejari multiseculari din Europa.
Pentru a ajunge acolo, noi am ales drumul prin pădure, mai scurt, mai sigur şi mai frumos din punctul nostru de vedere, decat drumul pe langa şosea. De la locul de unde ne-am cazat, am mers spre o stradă principală. Mai exact Strada Mihai Eminescu pe care am mers până în capătul acesteia, după care am cotit la stânga pe Strada Ana Ipătescu şi am mers pe aceasta până am trecut micul pod peste Şaeş. Lângă pod, am făcut dreapta pe Strada Vasile Lucaci până la bifurcarea drumului, apoi stânga îndrumaţi de o localnică. Drumul începea uşor să urce şi am lăsat în spate casele oamenilor. Au fost câteva porţiuni mai greu de urcat, dar chiar şi aşa, începători cum suntem, ne-am descurcat. Ne-am folosit puţin şi de Google Maps pentru a ne asigura că drumul pe care suntem este cel corect.





Ajunşi pe platou, am stat câteva minute să ronţăim ceva la popas. Ne-am continuat drumul drept până am ajuns în faţa stânei (atenţie la căţeii din zonă) iar acolo drumul se impărţea în două. Noi am urmat drumul din stânga.



Atenţie mare dacă mergeţi pe iarbă pentru că sunt sute de muşuroaie şi riscaţi ca furnicile să se urce pe voi dacă staţi pe acesta sau rămâneţi prea mult într-un loc fără să vă mişcaţi. Platoul Breite este locul unde se găseşte un stejar care are peste 700 de ani. Noi nu am reuşit să vizităm toată rezervaţia din cauza soarelui care ardea foarte tare. În jur de ora 14:30 am decis să ne întoarcem spre cazare, deşi am fi vrut să mai petrecem câteva ore acolo, sus pe Breite, să mai profităm de acea linişte de care nu avem parte în Bucureşti.

În aceeaşi zi am ne-am încercat norocul la Biserica din Deal iar de data aceasta am reuşit să ajungem la timp pentru a o vizita. Despre ea am scris aici.
Seara am petrecut-o la grătar iar gazdele noaste ne-au pus la dispoziție tot ce aveam nevoie.
În următoarea zi ne-am întors la București.

Voi ați fost în Sighișoara ? Ce locuri de lângă Sighișoara ați vizitat ?




14 comentarii:

  1. Un loc încărcat de istorie. Un oraș prielnic pentru plimbare și relaxare. E cam departe de orașul meu, încă nu am reușit să-l vizitez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ni s-a parut destul de departe dar a meritat. Daca mai vizitezi si alte locuri pe langa Sighisoara, o sa merite mult mai mult.

      Ștergere
  2. Avem in plan sa vizitam acest loc minunat. Sunt superbe pozele tale!💛

    RăspundețiȘtergere
  3. Super orasul, mi-am propus sa ajung si eu pe acolo, dar inca nu am reusit.

    RăspundețiȘtergere
  4. La sighisoara inca nu am ajuns, sper cat de curand sa includem destinatia intr-un tur national ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, suna bine! Multa barfta si la cat mai multe locuri bifate!

      Ștergere
  5. Ce locuri frumoase ai vizitat! Foarte bine planificată a fost călătoria voastră! Trebuie să ajung si eu sa vizitez Sighișoara dar si obiectivele bifate de tine!💙

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mii de multumiri! Incercam intotdeauna sa ne planificam totul cat mai bine atat cat tine de noi. De vreme si altele nu ne putem ocupa. Sper sa ajungi cat mai curand. Daca va fi si o postare, da-mi de stire, sunt curioasa si de parerile altor calatori. :D

      Ștergere
  6. Mi-a placut mult Sighisoara, noi ne-am cazat in Ocland si de acolo am vizitat Sighisoara. Superba zona si pozele tale, la vara mergem din nou.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ati fost destul de aproape de Racos. Ati vizitat lacul de smarald si cariera?

      Ștergere
  7. N-am mai fost de mult prin Sighisoara. Ultimele dtati am fost doar in trecere. Peisajul este foarte frumos si orasul chiar merita vizitat

    RăspundețiȘtergere
  8. Am fost de multe ori in Sighisoara, si de fiecare data ne-am simtit bine acolo. Frumoase poze! ^_^

    RăspundețiȘtergere