My Instagram

Un produs Blogger.

recent posts

Press

Flickr Images

Pagini

Turnul cu Ceas și Muzeul de Istorie din Sighișoara






Cel mai cunoscut obiectiv turistic din Sighișoara este Turnul cu ceas. Monumentul istoric, înalt de 64 de metri, a fost construit în secolul al XIV pentru a proteja poarta principală a orașului.


La baza acestuia, înspre Piața Cetații, am găsit intrarea in Muzeul de istorie care, se întinde pe etajele turnului. Prețul unui bilet pentru adulți este de 15 lei. 
Când am pășit în prima camera, ne-am speriat un pic de zgomotul produs de pașii noștri pe parchetul vechi, dar în scurt timp ne-am acomodat. Colecția nu este foarte vastă dar exponatele sunt destul de interesante. Dulăpioare medicinale, instrumente stomatologice, sticluțe pentru medicamente, obiecte ce au aparținut fiecărei bresle din cetate și ceva ce nu am mai văzut niciodată într-un muzeu : forme pentru turtă dulce!

       






Farmaciile din Sighișoara și un vechi microscop.


Flacoane pentru medicamente

Breasla Cojocarilor

Breasla Țesătorilor


Forme pentru turtă dulce



Urcând la un alt etaj, am avut ocazia sa vedem mecanismul ceasului din turn. Nouă ni s-a părut foarte interesant sa-l vedem funcționând.




Despre figurinele ceasului, nu știam mare lucru așa că, ne-am pus pe citit panoul din interior și am aflat că acestea sunt confecționate din lemn de tei și au înălțimea de 80 de cm. La realizarea lor s-au folosit întruchipări din mitologie și simboluri din astronomie, astrologie și alchimie. Numele zilelor săptămânii provin din pantheonul zeilor greci și romani, repectiv de la planetele denumite de acestea. Deasupra capului fiecăreia sunt montate simboluri ale metalelor.

Duminică este reprezentată de un personaj feminin cu o coroană de raze aurii, simbolizează metalul aur iar semnificația poziției mâinilor amintește faptul că ridică și coboară comorile pământului.
Luni este Zeița Lunii, Diana zeița vânătorii, simbolizează metalul argint.
Marți este Zeul Marte al războiului, iar semnul de deasupra capului simbolizează fierul și semnul zodiacal al berbecului.
Miercuri este Zeul Mercur al comerțului și curier al zeilor. Semnul de deasupra capului simbolizează elementul chimic al mercurului.
Joi este Zeul Jupiter, zeu al fulgerelor. Semnul de pe capul său are simbolul cositorului și amintește că este cea mai mare planetă a sistemului nostru solar.
Vineri este Zeița Venus, a frumuseții și a dragostei. Semnul ei este simbolul cuprului.
Sâmbătă este Zeul Saturn al fertilității. Saturn este a doua planetă ca mărime după jupiter, iar semnul său simbolizează plumbul.

                         


Pe fațada dinspre cetate, sunt amplasate alte câteva figurine. Cele din mijloc reprezintă Justiția și Dreptatea, în lateral, Ziua și Noaptea, iar jos, Zeița Păcii și toboșarul.






Ultimul etaj ne-a oferit o spectaculoasă panoramă asupra orașului.











Ai vizitat Turnul cu Ceas din Sighișoara ?


11 comentarii:

  1. Obiectivele mele preferate din Sighișoara. Le-am vizitat ultima oara în octombrie, mi-au plăcut mult

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred ca am fost in Sighisoara sau am fost acum multi ani, mi-ar placea sa ajung pe acolo

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce dor de Sighisoara mi-ai facut. Cred ca am mai mult de 10 ani de cand nu am mai fost acolo.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce fain pare turnul cu ceas! Nu am fost acolo, dar mi-ar plăcea să vizitez Sighișoara. Faine de tot pozele!! 😃😃

    RăspundețiȘtergere
  5. Am trecut de mai multe ori prin Sighisoara si recunosc ca este un oras in care mi-as dori sa stau. Am vizitat o singura data turnul cu ceas si mi-a placut mult

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoase fotografiile. Sper sa pot ajunge si eu curand in acest oras minunat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult! E un oras care merita vizitat. Sper sa ajungi curand.

      Ștergere
  7. Am vizitat Sighisoara de 2 sau 3 ori, insa mi s-a parut putin cam scumpa pentru cat de putine obiective turistice sunt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, nu sunt foarte multe obiective turistice in oras dar gasesti alte locuri interesante pe langa Sighisoara. Noi am fost cateva ore si in Sibiu.

      Ștergere