My Instagram

Un produs Blogger.

recent posts

Press

Flickr Images

Pagini

Biserica Sf. Bartolomeu - Cea mai veche clădire din Brașov

În vacanța noastră din Brașov am vrut să vizităm obiectivele pe care ni le doream de ceva timp, printre acestea numărându-se și Biserica Sf. Bartolomeu, aflată pe cea mai lungă stradă pe care am mers vreodată, numită chiar strada lungă. Biserica se află la capătul acesteia iar în drum spre ea am văzut și multe case cu arhitectură veche, interesante pentru noi, dar și Casa Parohială, aflată chiar lângă biserică. Biserica este monument istoric. Aceasta a fost construită de către Hermann Von Salza, conducătorul Ordinului Cavalerilor Teutoni, după stabilirea acestora în Țara Bârsei iar construcția actuală datează din 1241, fiind reconstruită după invazia tătară. În forma originală  s-a păstrat zidul de apărare din partea nordică, vestică și sud-vestică.

Inițial credeam că nu o putem vizita, așa că ne resemnasem doar sa o vedem de la depărtare dar când am trecut pe lângă poarta casei parohiale, am citit orarul de vizitare înscris, care era pentru cimitir și am decis să ne încercăm norocul, să vedem ce este dincolo de poartă, și bine am făcut. 

Am pășit așadar în curte, unde era cimitirul dar și biserica. Ce ne-a atras la acest monument a fost vechimea acestuia, fiind cea mai veche biserică și clădire din Municipiul Brașov dar și cadranul solar ce încă se mai află pe peretele sudic. Nu se putea ca de cea mai veche biserică din Brașov să nu se lege și o legendă. Aceasta spune că trei orfane credincioase și-au donat toată averea bisericii iar ca semn de recunoștință, când acestea au murit, au fost înmormântate sub altar, astfel, biserica mai este cunoscută drept Biserica celor trei orfane. 


Cadranul solar



Zona cavourilor

Biserica Sf. Bartolomeu fotografiată între 1900-1920. Autor: Leopold Adler. Sursă: Biblioteca Academiei Române


Ca mai toate locurile vechi, și acesta își are o istorie...să-i zicem, terifiantă. Biserica a fost arsă și jefuită de către Vlad Țepeș în timpul campaniei de pedepsire a brașovenilor iar în imediata apropiere a acesteia a înălțat țepele în care au fost executați prizonierii. Încărcat sau nu de energii negative, locul este o parte de istorie încă în picioare.

În interiorul bisericii sunt expuse piese de mobilier liturgic, datând din secolele XVII și XVIII, împreună cu stranele breslelor meșteșugărești. 


Salvează articolul pe PINTEREST


Niciun comentariu