Duminică 25 septembrie, Gara de Nord din București, a aniversat 150 de ani de la inaugurarea acesteia. Pe 10 septembrie 1868, Carol I a pus prima piatră de temelie a ceea ce urma să devină Gara Târgoviștei, numele inițial al Gării de Nord, păstrat până în 1888. Pe 25 septembrie, 1872, odată cu inaugurarea gării a fost deschis spre circulație tronsonul Roman-Galați-București-Pitești, atât pentru transportul călătorilor cât și al mărfurilor.
|
Gara Târgoviștei, 1874. Autor: Carol Popp de Szathmari. Sursă imagine: romaniaregala.ro |
Primul tren care a sosit în Gara Târgoviștei a fost celebrul Orient Express, în data de 8 iunie 1883, eveniment care a pus gara pe harta internațională feroviară. Gara începe să se modernizeze; în 1889 a fost pusă în funcțiune prima instalație telefonică C.F.R., făcând legătura între biroul de mișcare al gării și conducătorul serviciului de mișcare (ing, Alexandru Cottescu, devenit ulterior directorul general al C.F.R.). În anul următor, a fost inaugurată centrala telefonică cu 25 de linii. În anul 1895, Gării de Nord i se construiește o nouă aripă, cea în care se găsește și astăzi Salonul Regal. Începutul anilor `30 aduce Gara de Nord la stadiul din prezent, fiindu-i adăugat porticul susținut de cele șase coloane și realizându-se ample lucrări de modernizare datorită fluxului tot mai mare de călători, astfel, cele nouă peroane au fost legate la un capăt printr-un peron transversal, s-a edificat frontonul sudic, au fost sistematizate liniile de sosire și plecare a trenurilor, ajungând de la 10 la 16 linii și au fost modernizate sistemele de sonorizare din stații.
|
Gara de Nord, 1914. Sursă imagine: imagoromaniae.ro
|
|
Peron, Gara de Nord, 1948. Sursă imagine: agerpres |
|
Gara de Nord, 1948. Sursă imagine: agerpres
| Gara de Nord, 1962. Sursă imagine: facebook.com/caleidoscop99 |
|
În cadrul expoziției din cele 3 zile (25,26 și 27 septembrie) au fost prezente: vagoane din cadrul trenului Regal, locomotive cu aburi, locomotivă Diesel, garnitura Moldovița, automotor Salon, automotor Diesel și prima locomotivă electrică pe patru osii a C.F.R.
|
Trenul Regal |
|
Sala de consiliu din trenul Regal |
|
Interior baie, trenul Regal |
|
Locomotivă cu aburi |
|
Locomotivă Diesel |
|
Automotor Diesel |
|
Prima locomotivă electrică pe patru osii a C.F.R. |
|
Garnitura Moldovița |
|
Interior Moldovița |
|
Interior Moldovița
|
|
Salonul Regal |
Posteză un comentariu